Friday 1 March 2013

LOVE YOUR BONES

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca blog Bonda QQ...semoga sentiasa sihat dan ceria selalu :)

Ramai yang mengabaikan kesihatan tulang dengan tidak mengambil kalsium dengan secukupnya. Kita biasa dengar penyakit pereputan tulang yang bukan sahaja berlaku pada warga tua, malah golongan yang muda pun kadangkala tidak terlepas dari mengidap Osteoporosis. Lagi-lagi kaum ibu yang menyusukan anak juga berhadapan dengan kekurangan kalsium di dalam badan. 


Kenapa Kalsium sangat penting untuk kita?

  • Menguatkan tulang bukan sahaja bagi pengguna, malah ibu-ibu yang sedang mengandung juga dapat menyalurkan kebaikan kalsium untuk pembentukan tulang anak yang ada di dalam kandungan
  • Memperkayakan kandungan kalsium dalam susu ibu bagi keperluan tumbesaran tulang anak
  • Menguatkan sperma bagi menembusi dinding telur untuk proses persenyawaan
  • Membantu menguatkan fungsi otot dan saraf serta mengurangkan kekejangan (cramp)
  • Membantu sistem jantung dan aliran darah serta mengurangkan kadar lemak di dalam darah
Shaklee juga tidak ketinggalan menyediakan suplimen kalsium yang terbaik buat anda. Setiap pengambilan 4 biji kalsium Ostematrix bukan sahaja mengandungi 100% keperluan harian kalsium anda, malah ia juga mengandungi Vitamin D (penyerapan kalsium) dan Magnesium (menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya sekaligus). Selain itu juga ianya turut mengadungi Zinc, tembaga (copper), Mangan dan Boron. 


Sesuai dengan promosi sepanjang bulan Mac ini, anda boleh berjimat dengan membeli 6 botol Ostematrix dan percuma satu botol selagi stok masih ada. Bukan saja-saja promosi ni boleh datang, bulan depan harga lain pulak. Selain untuk kegunaan sendiri, suami, kakak, abang, atuk nenek pun boleh guna. Haaaa kan meriah tu..hehe. Kepada yang berminat, boleh hubungi saya yea. Sayangilah tulang anda sebelum terlambat. Thank you for reading this entry. :)


No comments:

Post a Comment